PROGRAM PREWENCYJNY ZINTEGROWANA POLITYKA BEZPIECZEŃSTWA
W 1996 roku Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie rozpoczęła współpracę z Policją holenderską z regionu Hollands Midden. W tym początkowym okresie udało się wykształcić główne kierunki współdziałania związane m.in. ze – szkoleniami, wymianą informacji, organizacją służb policyjnych, a także poprawą poczucia bezpieczeństwa mieszkańców, czy też wypracowania modelowych rozwiązań w bieżących kontaktach z administracją samorządową. Program funkcjonuje w całej Małopolsce.
W swym pierwszym etapie, projekt Zintegrowanej Polityki Bezpieczeństwa (ZPB) był realizowany eksperymentalnie, jako projekt centralny – koordynowany przez Komendę Główną Policji. Nie nosił on wtedy obecnej nazwy. Funkcjonował, jako „Platforma bilateralna współpracy Polska – Holandia”.
Z czasem Projekt stał się w Małopolsce projektem regionalnym, koordynowanym przez KWP przy wsparciu i doradztwie kolegów z Policji i samorządu holenderskiego. W ostatnim okresie zaczął przybierać bardzo intensywną formę – na chwilę obecną jest realizowany w na terenie każdego powiatu województwa małopolskiego w obszarze placówek oświatowych (Szkoły Podstawowe, Gimnazja, placówki ponadgimnazjalne) oraz na terenie uczelni wyższych.
Jednym z najważniejszych elementów związanych z realizacją projektu jest zaangażowanie wszystkich partnerów. Partnerzy współpracujący z placówkami oświatowymi w realizacji ZPB (wybrani): Samorządy lokalne, Kuratorium Oświaty, Straż Miejska / Straż Gminna, Policjanci z KPP / KMP / KP, Uczelnie wyższe, Samorządy studenckie, Rady dzielnic, Spółdzielnie mieszkaniowe, itp.
Stopień realizacji wszystkich zadań związanych ze Zintegrowaną Polityką Bezpieczeństwa prowadzony jest dwutorowo. Pierwszy etap odbywa się na poziomie placówki oświatowej, która dokonuje oceny efektywności podejmowanych działań. Drugi etap odbywa się w trakcie audytu przedcertyfikacyjnego, dokonywany jest on raz w roku w miesiącu maju czerwcu.
Pozytywnym osiągnięciem projektu ZPB jest wzrost świadomości dotyczącej bezpieczeństwa wśród społeczeństwa. Przemawia za tym także liczba placówek przystępujących do projektu oraz partnerów wspierających je w tych działaniach. Dodatkowo tworzy się ciągłość działań profilaktycznych – począwszy od szkoły podstawowej do uczelni wyższej włącznie. W placówkach oświatowych prowadzone są dodatkowe zajęcia, które wcześniej nie były uwzględniane w programach profilaktycznych. Przeprowadzono także inwestycje związane z infrastrukturą wewnętrzną, jak i zewnętrzną, poprawiające bezpieczeństwo, a związane z projektowaniem bezpiecznych przestrzeni.
Pliki do pobrania poniżej w formie załączników:
- Regulamin nadawania ceryfikatu
- Aneks do regulaminu nadawania certyfikatu
- Formularz zgłoszenia do udziału w projekcie
- Zintegrowany plan działania
- Wniosek o przyznanie/przedłużenie certyfikatu
- Ankieta dla nauczycieli
- Ankieta dla uczniów
- Ankieta dla rodziców
- "Lider Projektu"
- Wniosek o nadania tytułu "Lider Projektu"
- Rejestr szkół posiadających certyfikat
Pliki do pobrania
-
Regulamin nadawania certyfikatu
Data publikacji 30.11.2015 11:00(pdf 201.48 KB)
-
Aneks do regulaminu nadawania certyfikatu
Data publikacji 30.11.2015 11:00(pdf 549.27 KB)
-
Formularz zgłoszenia do udziału w projekcie
Data publikacji 30.11.2015 11:00(rtf 40.16 KB)
-
Zintegrowany plan działania
Data publikacji 30.11.2015 11:00(rtf 4.98 MB)
-
Wniosek o przyznanie/przedłużenie certyfikatu
Data publikacji 30.11.2015 11:00(rtf 39.25 KB)
-
Ankieta dla nauczycieli
Data publikacji 30.11.2015 11:00(doc 31.5 KB)
-
Ankieta dla uczniów
Data publikacji 30.11.2015 11:00(doc 45 KB)
-
Ankieta dla rodziców
Data publikacji 30.11.2015 11:00(doc 36.5 KB)
-
Lider Projektu
Data publikacji 30.11.2015 11:00(pdf 326.17 KB)
-
Wniosek o nadania tytułu Lider Projektu
Data publikacji 30.11.2015 11:00(doc 23.5 KB)
-
Rejestr szkół posiadających certyfikat
Data publikacji 30.11.2015 11:00(xls 85 KB)